Visioner för Tyresö församlings framtid

Vi vill att Tyresö församling skall bli mer öppen och levande med fler medlemmar som är aktiva och delaktiga i församlingens verksamhet (en levande kyrka är en växande kyrka).  Vi i Framtidens Kyrka kan bidra genomn att lyssna på varje medlem, och uppmuntra och stärka medlemmarnas engagemang och möjlighet till inflytande.

I församlingen skall man kunna hitta gemenskap över gränser, där olika människor, barn och unga, ensamma eller äldre, och inte minst familjer mitt i livet, kan mötas för att hämta kraft och glädje,

Vi vill arbeta för hög tillgänglighet och öppna mötesplatser där alla är välkomna.

Volontärarbete och medlemsinflytande är områden som bör prioriteras. Arbete bland barn, som i  öppna och enskilda förskolan, och bland ungdomar, som i konfirmandundervisning och andra grupper, är viktiga områden att arbeta vidare med.

Musiken förmedlar möjlighet att, i gudstjänslivet och vardagen, uttrycka vår tro, göra oss delaktiga, skapa och stärka social gemenskap, och behöver få utrymme i församlingens verksamhet.

Pilgrimscentrum bör prioriteras, en öppen samlingsplats för vandringar, samtal och reflektion kring kristen tro och livstolkning.

Centralt i vårt arbete,liksom i allt annat arbete, ska barnen ha en särskild ställning som beaktas i planering och genomförande av varje enskild aktivitet. Barnkonsekvensanalys är en självklarhet i allt vad församlingen företar sig.

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång