Vad vi står för.

Församlingen är medlemmarnas kyrka och skall ledas av människor som engagerear sig i kyrkans verksamhet och som ställer den kristna tron i centrum.

Kyrkan skall fortsätta att i ord och handling predika evangelium.  Ge utrymme för människor att reflektera över de existentiella frågorna.  Kyrkan skall delta i samhällsdebatten, visa på alternativa förhållningssätt utifrån ett kristet perspektiv.  Det diakonala perspektivet är centralt -möta kriser och dela glädjeämnen - och samverka med andra verksamheter i vårt välfärdssamhälle.

Mångfald, solidaritet och respekt för varandra och vår natur, måste vara vägledande i allt vi företar oss.

Vi vill att kyrkan skall var öppen och levande med flera aktiva och delaktiga medlemmar i verksamheten, en levande kyrka är en växande kyrka.  Gemenskap där barn och unga, ensamma och äldre, familjer mitt i livet, kan mötas för att hämta kraft och glädje.

Volontärarbete och medlemsinflytande, arbete bland barn- öppna och  enskilda förskolan- konfirmandundervisning, musiken i gudstjänstlivet och vardagen. Pilgrimscentrum - en öppen samlingsplats för vandringar, samtal och reflektion är prioriterade områden.

Församlingen är medlemmarnas kyrka, och det är viktigt och självklart att man, genom att rösta i kyrkovalet, är med och påverkar hur församlingens verksamhet skall se ut nu och i framtiden.

Din röst gör det möjligt.

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång