Vi är det partipolitiskt obundna alternativet i Tyresö församling

Föreningen Framtidens Kyrka i Tyresö församling startades år 2005 av en grupp engagerade församlingsbor vilka inte vill att partipolitiska lojaliteter skall få styra beslut vad gäller församlingens verksamhet och framtid.  Vi vill att kloka personer, oavsett partipolitisk hemvist, skall kunna arbeta tillsammans för församlingens bästa.

Bollmoradalens kyrka

Trollbäckens kyrka

Tyresö kyrka

Framtidens Kyrka i Tyresö församling

vill

- att kyrkan skall finnas där människorna finns och möta dem på deras egna villkor.

- prioritera Tyresö Pilgrimscentrum - en öppen samlingspunkt för vandringar, samtal och reflektion

- öka engagemangent i kyrkan inom miljö, hållbar utveckling och solidaritet.

Vi har vår styrka i mångfald och öppenhet.

Och i Kristus!

Hos oss kan dina synpunkter få plats. Vi betraktar det som en tillgång att vi har olika erfarenheter och åsikter.  Det gör att de viktiga frågorna kan belysas ur fler perspektiv. Möjligheten till bra beslut ökar.

Föreningens logga

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång